Novinky v knihkupectví Kosmas

pátek 6. července 2007

PODIVNÝ PŘÍPAD SE PSEM


Když mě táta vykoupal a umyl ze mě zvratky a utřel mě osuškou, odvedl mě do ložnice a oblékl mi čisté šaty.

Pak řekl, „Už jsi dneska večer něco jedl?“

Já jsem ale nic neřekl.

Pak řekl, „Můžu ti dát něco k jídlu Christophere?“

Já jsem ale zase nic nežekl.

Takže řekl, „Tak dobrá. Podívej. Já teď půjdu dát šaty a povlečení do pračky a pak se vrátím, jo?“

Seděl jsem na posteli a díval se na svoje kolena. Počítal jsem si z hlavy mocniny 2, protože mě to uklidňuje. Došel jsem ke 33 554 452, což je 2 na 25tou, což nebylo moc, protože před tím jsem už došel ke 2 na 45tou, ale mozek mi moc dobře nefungoval.

Potom se táta vrátil do pokoje a řekl, „Jak je ti? Můžu ti něco dát?“

U téhle knížky jsem si uvědomil, že občas už čtu i knihy, které bych ještě nedávno označil za nudné. Mám totiž rád hlavně příběhy. Originální, napínavé a svěží příběhy. A ačkoliv název této knihy, a přiznávám že jsem se do ní pustil hlavně kvůli tomu, že mě zaujal, vypadá jako detektivka, detektivkou vlastně ani není, alespoň ne klasickou.

Není to žádný příběh s kriminální zápletkou, detektivem, podezřelými a objasněným koncem, jako v televizi nebo u Ericha Kästnera a jeho Dvojčatech. Je to příběh o klukovi, jeho životní zápletce, o lidech kolem něj a ne-objasněném konci. Ale nepřipadal vám někdy vlastní život napínavější než nejzdařilejší detektivky? Stručně bych tenhle titul popsal jako: originální, svěží, svým způsobem napínavý, humorný (ikdyž někdy černě) a určitě tedy ne nudný.

Nečekejte strhující záplavu událostí, jako třeba v Šifře mistra Leonarda a konfrontujte vlastní zážitky s patnáctiletým autistou Christopherem, který pátrá po vrahovi sousedčina psa a přečtěte si tuto knihu. S týmž záměrem jsem si ji koupil a přečetl i já. Možná ve vás, stejně jako ve mně, zanechá tutéž vlídnou stopu se smutným úsměvem, která je životu tak vlastní.

4 komentáře:

  1. Tak tahle kniha se mi moc líbila, a to i přesto že jsme jí probírali celý rok ve škole a pak jsem z ní psala zkoušku =D byla rozhodně zajímavá, a myslím, že jsem jí napsala i někam na blog... jo, http://ctenarsky-denik.blog.cz/0809/podivny-pripad-se-psem-mark-haddon

    myslí že sem budu chodit porovnívat postřehy, i když čtený materiál se dost liší =) ale zrovna na téhle knížce se shodneme, což je jen dobře.

    OdpovědětVymazat
  2. skvěle! těším se na spolupráci :o)
    Pro začátek zkrátím odkaz na záznam o Podivném případu se psem ve Tvém čtenářském deníku
    Díky za ohlas a Vítej jako první sledující na mém blogu :oD

    OdpovědětVymazat
  3. Jo dobrý knihu sem četla jako povinou četbu a byla docela dobrá no ale nwm jak dopadne test který píšeme na konci měsíce z přečtené knihy.

    OdpovědětVymazat
  4. Držím palce v testu. Koukám, že povinná četba se mění. Určitě to dopadne dobře a kdyby přeci jenom nedopadlo, mávni nad tím rukou a nenech se znechutit.

    OdpovědětVymazat