Novinky v knihkupectví Kosmas

pondělí 11. února 2008

HODINA ČARODĚJNIC


Digitální hodiny v kuchyni tichounce tikaly a v okamžiku, kdy se na nich
pohnula čísla, ukázaly tři hodiny a pět minut ráno.
Koutkem oka zahlédla pohyb. Neotočila se, aby viděla, co to je. Ani se nepohnula, jen pomalu stočila oči směrem nalevo a uviděla postavu muže stojícího na západní terase.
Byl štíhlý, měl bledý obličej a tmavé vlasy. V jeho postoji nebylo nic výhrůžného nebo záludného. Stál tam vzpřímeně, ruce spuštěné podél těla. Zřejmě ho neviděla úplně jasně, protože jeho šaty se jí zdály neodpovídající okolnostem: elegantní, nad míru šitý oblek.
Dostávala čím dál tím větší vztek, i když uvažovala velice chladně a střízlivě. Představovala si, jak se tam asi dostal. Rozhodně ne dveřmi na terasách. Projít tlustým sklem taky nemohl. Moc ráda by na něj vystřelila, jenomže to by udělala díru do skleněné stěny. On by na ni samozřejmě mohl také vystřelit. Ale proč? Vetřelci chtějí dovnitř. Mimo to věděla, že ji už určitě viděl, že ji právě v této chvíli pozoruje.
Pomalu otočila hlavu. Přestože se mu obývací pokoj musel zdát utopený ve tmě, nebylo pochyb, že se díval přímo na ni.
Jeho drzost ji rozzuřila. Zalil ji pocit zvyšujícího se nebezpečí. Chladně pozorovala, jak se přibližoval ke sklu.
"Jen pojď, ty svině. S radostí tě odprásknu," šeptala a vlasy se jí naježily.
Po těle jí přejelo nádherné mrazení. Chtěla ho zabít, ať už to byl kdokoli, lupič, zloděj nebo blázen. Přála si ho kulkou z osmatřicítky smést z terasy. Nebo ho prostě zabít svou silou.
Pomalu oběma rukama zvedala zbraň. Namířila přímo na něj, s pažemi nataženýma tak, jak ji to učil Chase.
Nezastrašilo ho to, stále se na ni díval. I přes obrovský vztek Rowan udivilo,
co teď rozeznávala do všech podrobností: tmavé vlnité vlasy, hubený, bílý, AI sinalý obličej s výrazem smutku nebo úpěnlivé prosby. Pootočil hlavu takovým způsobem, jako by se chystal promluvit, o něco ji požádat.
Kdo to, proboha, může být? pomyslela si. Pomalu jí docházela nepřiměřenost celé situace, a zároveň ji napadla nepravděpodobná myšlenka. Je to něco jiného, než jak to na první pohled vypadá. Vždyť se dívám na zjevení! Její vztek ustupoval strachu. Začala se bát.
Tmavé oči ji zapřísahaly. Zvedl bílé ruce a prsty se dotkl skla.
Nemohla se ani pohnout, ani promluvit. A pak, rozzuřená svou bezmocností a strachem, zakřičela: "Táhni zpátky! Třeba do pekla!" Její hlas zněl v prázdném domě dutě a děsivě.
Vetřelec zprůsvitněl, jako kdyby reagoval na její výkřik, a nakonec se zcela
rozplynul. To ji úplně zmátlo a dorazilo. Nic po něm nezůstalo. Rowan zírala na děsivě prázdnou terasu.

U téhle knihy jsem se rozhodl založit ve svém čtenářském deníku, v tomto blogu novou rubriku: totální zklamání. Budu takto označovt knížky, u který jednoznačně doporučím si je nekupovat. Neříkám, že budu psát: "nečtěte to", ale rozhodně budu říkat:"nevyhazujte za to prachy." Tuhle knížku jsem koupil v antikvariátu za osm pětek. Prodám ji v aukru a budu rád, když si ji někdo koupí za korunku a poštovné. Myslel jsem, že se dovím něco o čarodějnicích, že budu porovnávat s "Kladivem", přečtu si o tajemnu atd. Místo toho jsem po patnácti stránkách začal nelítostně přeskakovat odstavce, číst jenom přímou řeč, protože tak rozblácené čtivo jsem nemohl strávit. Mno a když jsem se v poslední čtvrtině zase konečně začetl, když už to dostalo zase spád a začalo se něco dít, skončilo to. Bez pointy, bez sebemenšího vysvětlení a rozřešení. Pak jsem si všiml římské I na obalu. No dobrá, ale knížky snad nejsou televizní seriály, které si vás otevřenými konci zavazují k dalšímu sledování. Sorry paní Riceová, ale tohle fakt fuj! A přitom, jak je z ukázky patrné, potenciál by tu byl. Ale nic naplat, příslib strhujícího na dramatické okamžiky bohatého románu, který by odpovídal na otázky, zda dnes existují čarodějnice, tak tenhle román se zkrátka nekoná. A další díl kvůli tomu fakt shánět nebudu...

15 komentářů:

  1. Knížky mě fakt zklamaly. Mám všechny tři díly, prokousala jsem se prvním, zkusila ještě začátek druhého, ale marně. Zmatený děj, tedy když se občas nějaký objeví... prostě hodně špatná investice.
    A to jsem je kupovala nové, takže jsem utratila relativně dost peněz naprosto zbytečně. Akorát mi zabírají místo v knihovně.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Martino, tak to jsem rád, že se na tom shodnem, že to není jenom moje zaujatost :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Škoda, škoda, lidi... Ta sága je celkem dobrá, ale musí se přečíst celá.. Protože pokud nedočtete ten zbytek, přijdete o pointu... Ale nutno dodat, že Upíří kronika je od ní mnohem lepší, tohle je takovej odvárek.. Ale nebrala bych to jako totální zklamání... Angelon

    OdpovědětVymazat
  4. Nuže dobrá, zkusím to teda ještě poshánět někde v knihovně a uvidíme jestli konec zachrání celek, ale od srdce říkám, že nečekám zázrak a už vůbec se neodvažuji si zbývající díly dokupovat...

    OdpovědětVymazat
  5. Kdepak nuda a zklmání je opravdu u těchto knih na místě. Mám dočtenou celou ságu a na žádnou pointu jsem nenarazil. Jsou to možná nejhorší knihy, které jsem vůbec kdy četl. Stále omílání jednoho a téhož problému. Stupidní chování postav a neskutečné natahování děje. A to nemluvím o tom, že druhá kniha je jenom o historii rodiny! A třetí obashuje 3/4 popisu domu a jeho oprav a v tom trochu děje.

    OdpovědětVymazat
  6. hm, jasný...
    mno když náhodou narayím na ty díly, které jsem nečetl, pročtu je, spíš prolistuju, ale moc šance jim nedávám. Vypadá to, že je to literatura pro náročné ;o)

    OdpovědětVymazat
  7. Tohle jsem od ní nečetla, takže nemůžu říct, ale za to jsem četla jiné knihy, co se mi líbily (Ramses prokletý - až na konec vynikající, a Merrick - už trochu horší ale pořád dobré), tak si říkám že tohle zkusím a uvidím, jak moc se to liší od jejích ostatních prací.

    OdpovědětVymazat
  8. Hej lidi tahle trilogie je moje BIBLE kdyby jste ji chtěl někdo prodat ozvěte se!!! Email Ganjaedita@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  9. I já jsem zastánce Anne Rice a Hodiny čarodejnic, ale mám jen první díl. Kdo by chtěl prodat 2 a 3 díl velice ráda koupím!!
    mail: michaelaprerovska@volny.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Já jsem to dočetla všechno a docela mě to bavilo... ale je pravda, že to asi může zklamat, když k tomu člověk už přistupuje s očekáváním knihy, která informuje o čarodějnicích, srovnatelná s Kladivem... Nic takového to samozřejmě není, ale taky nic takového ani nikdo nesliboval. Už podle ostatních knížek Anne Rice se dalo trochu předpokládat, jaké to bude. Také bych si to asi nekoupila, ale odpočinkové čtení dobré!

    OdpovědětVymazat
  11. Lidi prosím Vás, kdokoliv, kdo by ty tři díly všechny měl a nechtěl, nabídka pltí stále.Moc ráda je odkoupím!!! tel 737919661, email Ganjaedita@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj četla jsem to už velmi dávno, pak jsem jedničku půjčila kamarádce, ta se toho bála, ale nevrátila a půjčila dál a bohužel se ke mě nedostala. Velmi ráda bych měla celou sérii. Kdyby se někdo chtěl zbavit jedničky prosím pište na pavla.tom@volny.cz

    OdpovědětVymazat
  13. taky bych tuhle trilogii měla ráda ve své knihovně.. Tak pokud ji někdo chce prodat, pište mi na apollina@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Ty knížky jsou výborné je vidět že neumíte ocenit kvalitní čtivo!!!! to že si přečteš 15 stránek a pak přesakuješ je jasné že z té knihy maš prd omg

    OdpovědětVymazat
  15. Tomu říkám mistrovství sarkasmu :o) omFg lol

    OdpovědětVymazat