Novinky v knihkupectví Kosmas

čtvrtek 21. září 2023

PONDĚLÍ ZAČÍNÁ V SOBOTU

 

Měl jsem tedy co do činění s takzvaným kouzelným, nerozměnitelným pětníkem, variantou známého pohádkového platidla, a mohl jsem zblízka sledovat proces jeho fungování. Samotný fakt nerozměnitelnosti mě, abych pravdu řekl, příliš nezaujal. Mou představivost zjitřila především samotná možnost mimoprostorového přenosu hmotného tělesa. Bylo mi naprosto jasné, že tajemný přesun pětníku od prodavače ke kupujícímu není ničím jiným než ojedinělým případem slovutné teleportace, milovníkům vědecké fantastiky rovněž dobře známé pod různými pseudonymy - hyperpřesun, repagulární skok, Tarantogův fenomén... Obzory, které se tímto otevíraly, byly fenomenální.

Přečteno. Čekal jsem trošku více, nebo možná něco trošku jiného, ale vlastně jsem se docela dobře bavil a přelouskal to poměrně rychle. Určitě to není kombinace Harryho Potera a Teorie velkého třesku. Tohle srovnání kulhá na obě nohy. Občas se tu kouzlí a dějou se nadpřirozené věci v kulisách městečka sovětsky realistického, což vede ke směšným situacím, řekl bych skoro až k absurdním fraškám. Mně nabíhal úplně jiný kus, Mistr a Markétka.

Žádné komentáře:

Okomentovat